Etichete

miercuri, 28 august 2013

Transalpina


Weekendul trecut am avut parte de timp alaturi de familia mea. Dupa un concediu lung petrecut departe de casa, pe meleaguri straine si altfel fata de tot ce stiam eu, am decis ca un weekend sa fie cu familia mea. Cu Adi, cu Virgil cu Ovi si Ioane si cu micuta si simpatica Doris :) Ne-am trezit de dimineata am alimentat, ne-am inarmat cu senvicuri si am luat calea muntilor. Am condus eu pana dupa Petrosani. Am facut un popas pe drumul care urca spre Lacul Vidra ca sa bem cafea pentru ca inca era prea de dimineata si de acolo am ajuns direct pe Transalpina. Am studiat peisajele, am facut poze si am respirat aerul curat.







 Nota: Transalpina e un drum relativ nou. Nu e nou el in sine ci e refacut si deschis turistilor de putin timp. Dar din ciclul, lucru frumos facut romaneste, tin sa anunt pe toti cei care se gandesc sa mearga ca drumul nu este terminat! Nu exista parapeti pe margine, nu e marcat si cel mai periculor, nu este terasat. Unde se termina soseaua incepe direct prapastia. Am avut ghinionul ca ne-a prin ploaia, si fiind atata de inalt incat era intre nori, nu s-a mai vazut nimic in fata masinii. Drumul nefiind nici marcat a facut coborarea cu atat mai grea. NU ESTE PENTRU SOFERI NEEXPERIMENTATI! Si daca sunteti sofer cu experienta recomand sa aveti in dreapata inca o persoana care stie sa conduca, pe post de co-pilot.  De asemenea, pentru ca urcarea e lunga si rampele sunt foarte inclinate recomand un plin de combustibil si uleiul sa fie la maxim.
Odata ajunsi in Ranca lucrurile se normalizeaza. Puteti cobori de acolo ori in Targul Jiu, ori puteti cum am facut noi, pentru ca era deja tarziu sa mergeti pe o varianta care va scoate direct pe defileul Jiului si apoi in Petrosani. Pe defileu este o manastire, Lainici. Am mai fost pe acolo. E un loc linistit in care puteti sa va odihniti gandurile si sufletul :) Dupa Petrosani imediat se afla Pestera Bolii pentru amatori de umblat prin pesteri.



Imi plac drumetiile cu parintii mei. Avem obiceiul vara de a merge cu masina pana vedem unde ajungem. Daca mai tineti minte din postari anterioare am mai povestit de Orsova, Herculane, Sibiu, Topesti, Salina Turda, Densusi, Sarmisegetuza, etc.  Road tripurile imi dau un sentiment placut de libertate si daca poti sa imparti acel sentiment cu cei dragi cu atat mai bine

Niciun comentariu: