Etichete

luni, 5 august 2013

London



Dupa mica mea aventura printre nori am coborat cu picioarele pe pamant, sub nori, sub foarte multi nori, pe taram britanic. Am avut grija sa inspir adanc sa simt aerul de Anglia in fiecare fibra a mea si primul meu gand a fost... Ce frig e aici :(
Am ajuns inauntru in Luton si m-am luat dupa semne sa ajung la bagaje. Inainte insa am trecut prin o usa mare sa ajung intr-o sala cu multe multe ghisee. M-am uitat in jur sa vad unde am nimerit si am vaut un semn mare pe care cand l-am citit am simtit un mic gol in stomac. A fost cred ca prima data cand am inceput sa realizez unde sunt de fapt. " UK BORDER". Am mers la coada la doua din cele multe ghisee am vazut un domn in varsta foarte simpatic si zabaret si langa un domn mai tanar foarte incruntat. Am zis clar! La domnul in varsta ma duc. Inainte sa apuc insa, cel incruntat care avea in fata pe cineva a inceput sa strige prin sala: " english romanian, anyone? I need help with English-Romanian! " din simtul meu de lingvist uitasem ce incruntat era si am pasit in fata. L-am ajutat sa se inteleaga cu domnul de dinaintea mea, am tradus si am mediat si cand a terminat cu domnul, nu am mai apucat sa merg inapoi la coada sau la celalalt ghiseu ci am ramas acolo, unde nu vroiam sa fiu. Dar domnul incruntat devenise dintr- o data zambaret. Mi-a verificat actele foarte repede si mi-a zis: " welcome to the UK!" :)
Mult mai usurata am mers sa imi recuperez bagajul. Dupa vreo jumatate de ora, pana mi-am dat seama la care banda sa stau, mi-am vazut geamantanul roz venint spre mine. Phew! Am scapat si de asta. Am iesit, m-am intaltit cu Andrei si cu mama lui, am iesit in parcare unde puteam lejer sa ma pierd si am iesit pe sosea. Am fost atata de obosita si cu un sentiment asa cumva de high incat abia dupa vreo cateva minute mi- am data seama ca mergem cu masina pe partea stanga :)) next stop: London!
La un giratoriu, care evident e fix invers de cum sunt eu obisnuita, ca cel incadrat in sens e de fapt cel din dreapta ta, am vazut primul autobuz rosu cu etaj :)
Am intrat in Londra intr-un cartier cu multe case mici si toate la fel. Pareau asa ca in filme. Am zis uite cate case frumoase la care mi s-a raspuns: " fi serioasa! Asta e cel mai naspa cartier din Londra!" :))
Ne-am oprit sa luam ceva de la un magazin de acolo care surpriza, se numea magazin romanesc. Si si mai mare surpriza, cand intrai in el ti se spunea " buna ziua!" Era infiintat de niste romani evident :) am mai mers cu masina un pic dupa care am lasat-o in parcare, am mers la public transport si am primit un oyster card :) l-am incarcat si sus in autobuz cu noi. La etaj evident :) 
Fara sa exagerez, de unde am coborat din autobuz am mers 7 sau poate chiar 8 ore pe jos. am vazut toate punctele principale de atractie. Am mancat pe malul tamisei si m-am inprietenit cu un pescarus, am stat pe iarba, pe jos pe sosea ( si nimeni nu m-a intrebat de ce, nimeni nici macar nu a observat) am vazut o gramada de street performers care mai de care mai ciudat si mai intesant, am ramas uimita de cat de ralaxata era toata lumea, de cat de pline sunt strazile de parca intreg centrul Londrei e un mare targ, a fost... Overwhelming :) nici nu am simtit oboseala decat in metrou cand jur ca aproape am adormit pe scaun.
Cand am ajuns acasa ne-am oprit la Tesco si apoi  m-am uitat la Top Gear in timp real :) ca si cum as locui aici.
Abia astept sa vad ce urmeaza

















Niciun comentariu: