Etichete

luni, 5 octombrie 2009

Orastie

Orastie este un orasel situat in apropiere de raul Mures, in muntii Orastiei. Orastie este orasul meu. Nu este orasul in care m-am nascut, nici cel in care am copilarit, si totusi eu il consider orasul meu pentru ca acolo m-am format ca persoana si pentru ca de acest orasel ma simt foarte legata.
Daca ar fi sa il descriu "din carti" as spune ca Orastie este in primul rand un oras foarte vechi, atestat documentar de prin anul 1224, care in 1995 a fost ridicat la rang de municipiu. Se mai numeste Broos in germana, Bros in dialect sasesc si Szászváros in maghiara. Are un muzeu, o primarie, doua licee, multe biserici, strazi pavate, cu flori pe margini, fantani arteziene. In alte cuvinte, Orastia are tot ce au si restul oraselor, insa Orastia vazuta prin ochii mei are ceva ce niciun alt oras nu are.
Orastia mea are o mami si un tati care ma asteapta mereu cu cartofi prajiti, pulpe de pui cu mujdei si pepsi max. Orastia mea are un Aris si o Lady care ma asteapta mereu la poarta dand din cozi. Are un Duck care ma cearta cand fac prostii ca dupa aia sa ne asezam in fata calculatorului "hugging and eating chips". Mai are o best friend care ma intotdeauna convinge sa ies in oras chiar si atunci cand nu am chef si ma asteapta mereu in fata portii cu Suzi sau cu Fane.
Asta e Orastia pe care o vad eu, micul meu refugiu cand ma supar pe lume. Pentru mine nu e doar un oras construit cu caramida si asfalt. Din punctul meu de vedere Orastia e construita cu zambete si vise frumoase. It's my home.

Un comentariu:

Fantomica spunea...

Daria-ratza de Orastie ;)) La multe bloguieli la fel de frumoase :*